بهترین گاز رومیزی کدام است؟

استیل یا شیشه ای؟

ظرف چند سال اخیر اجاق گازهای رومیزی یا صفحه ای به دلیل زیباتر و شکیل تر بودن به سرعت جای خود را در منازل باز کرده و تنها یک سطح کوچک در آشپزخانه های امروزی را اشغال کرده و فضای لوکس و مدرن و هارمونی زیبایی در معماری داخلی آشپزخانه ها به وجود آورده‌است

تنوع زیاد اجاق گازها و وجود انواع مختلفی که در بازارها موجود است؛ به لحاظ برقی و بودن وتقسیم‌بندی‌های دیگر از جمله استیل، شیشه‌ای، شیشه استیل، سرامیکی، شیشه آلومینیوم، لعابی و … باعث سردرگمی مشتریان عزیز در انتخاب این محصول شده است.

بر این اساس، به یکی از بزرگ ترین چالش‌هایی که هنگام خرید این نوع گازها با آن مواجه می‌شوید، می‌پردازیم.

چه مدلی بخرم  

مدل‌های رایج‌تر اجاق گاز توکار، مدل‌هایی هستند که از گاز به عنوان سوخت استفاده می‌کنند؛ اما تعدادی از برندها مدل‌های برقی و لمسی دارند که از برق برای تولید انرژی استفاده می‌کنند؛ اما اجاق‌های گازی در ایران به دلیل ارزان‌تر و در دسترس‌تر بودن گاز شهری طرفداران بیشتری دارند.

انتخاب جنس صفحه در اجاق رومیزی، قدم مهم بعدی است. اجاق گازهای استیل، شیشه‌ای یا شیشه استیل رایج‌ترند و  تفاوتی در قطعات داخلی ندارند. تفاوت اصلی در ظاهر آنهاست و هر کدام مزایا و معایب خود را دارند که بر حسب سلیقه می‌توانید انتخاب نمایید.

اجاق صفحه ای استیل

اجاق گازهای استیل از دوام و ماندگاری بالایی برخوردارند و فلز به کار رفته روی آن ها معمولاً گرد و خاک، لکه موادغذایی و سایر کثیفی‌ها را خیلی دیر روی خود نشان می‌دهد پس نیازی به تمیز کردن هر روزه ندارند و برای خانواده‌های پرجمعیت مناسب‌ترند. در بین اجاق‌های استیل، استیل ساده نسبت به آجدار به دلیل سهولت بیشتر در نظافت، بیشتر مورد توجه است. برای نظافت این اجاق‌ها می‌توان از یک کهنه نرم یا محصولات براق کننده استیل در بازار استفاده کرد. البته نظافت این گازها سخت و زمان‌بر است چون لکه‌های ایجاد شده خیلی راحت از بین نمی‌روند. برای اجاق گازهای استیل، سرکه پاک‌کننده طبیعی و خوبی است که آسیبی به سلامتی شما و اجاق گاز هم نمی‌رساند.

اجاق صفحه‌ای شیشه‌ای

در این محصولات از شیشه‌های نشکن استفاده می‌شود که از مقاومت و ضربه پذیری بالایی برخوردارند و برخلاف تصور برخی از افراد به راحتی یا با پخت و پز به مدت طولانی، دچار ترک یا شکستگی نمی‌شوند و آسیب نمی‌بینند. ظاهر آن‌ها بسیار لوکس و زیبا و تمیز شدنشان راحت است. با وجود اینکه به راحتی با یک دستمال خیس و کمی شیشه پاکن، درخشندگی اولیه به آن‌ها باز می‌گردد؛ اما روغن و لکه‌های موادغذایی بلافاصله پس از طبخ غذا، روی آن ها به چشم می‌آید و زود لک می‌شوند. برای این امر بهتر است هر روز پاک شوند تا زیبایی این محصول در دراز مدت باقی بماند. از نظر قیمت هم،‌ اجاق گاز صفحه‌ ای شیشه‌ای معمولاً کم‌تر است و از این نظر اقتصادی‌تر هستند.

اجاق صفحه ای شیشه استیل

این دسته از محصولات سعی دارند هم زیبایی اجاق شیشه‌ای و هم دوام و ماندگاری اجاق گازهای استیل را داشته باشند. این اجاق گازها به خاطر بهره‌مندی از نمای شیشه‌ای به راحتی تمیز می‌شوند و به خاطر داشتن لبه‌های استیل، مقاوت بالایی دارند تا تمام انتظارات مشتریان برآورده شود. اجاق گاز های صفحه‌ای امکانات به روزی به شما ارائه می‌دهند تا هم از آشپزی لذت ببرید و هم فضای آشپزخانه لوکس و مدرن به نظر آید.